Selera luar biasa

I am now craving for sweets or cakes to be specific. There's no reason why my appetite these days in the worse state. My eating habit is out of my control because usually I'll be extra cautious of my daily calorie intake. Plus, I often sweat myself with cardio every night. That's why I lose 3kg during this semester break. Tehehehehe.

Macam risau jugak lah sekarang ni. I eat whatever I want anytime and anywhere (except during my working hours) Selagi ada kuih raya, selagi tu nak habiskan. Akhirnya semua kuih berjaya dihabiskan yang mana insiden yg bagi aku sangat rare dekat rumah ni.
Last 2 days, I ate mi goreng mamak for lunch. Masa second break, aku makan tosai, habiskan megi goreng dan roti bom member. Tiba-tiba rasa lapar lagi, aku tibai cheese stick dengan danish chocolate pebenda entah tapi some kind of pastry lah.

Aku pernah kerja half day yang mana habis pukul 2 petang. Biasanya aku akan lunch terus je dekat rumah, ibu aku masak pulak, jimat pun jimat. Secara random aku telah menyerbu Subway sebab tetiba tekak mengidam Chicken Teriyaki. Dah lah order dengan air, tetiba tekak ni macam nak Starbucks Green Tea (sebab tak pernah rasa). Gigih lah aku ni kengkonon selama ni boikot Starbucks, nak minum pun selalu order Creme Brulee kat Gloria Jeans. AKHIRNYA KECUNDANG JUA.
Tengahari tu aku dah tibai 6-inch Subway, 1 oz Ice Lemon Tea dan Starbucks Green Tea, which cost me nearly MYR 25. Tu makan untuk 5 hari pun lepas woi!

The latest one, aku beli mexican bread 2pcs (sebab offer) dengan milk bread. Biasanya aku memang tak beli air, bawak 2 Liter air kosong je dari rumah. Habit aku setiap hari air kosong kena habiskan that 2 liter. Mula-mula memang azab jugak. I get used to it after that. Hari tu tetiba nak minum Cool Blog. Maka aku pun beli. Lepas rehat, jalan-jalan kejap masuk Watsons. Aku pun usha apa yang ada, tetiba rasa macam nak beli Snickers. Aku pun beli lah value pack 3pcs sebab murah.
TAK PAYAH NAK TETIBA SANGAT LAH AHAHAHAHA.

Seludup senyap-senyap, makan dekat kaunter dengan riang ria nya.
Masa second break pula, beli chocolate danish dgn ice cream McD.
Balik kerja, tibai mi goreng ayah bawak dari surau.

Oh my goodness, I don't think this is me smh hahahaha!
I'm not in depressed but if I were, for what purpose? I am living my life and happy with myself right now. FOOD MAKES ME HAPPY (FOR A LONER).  CEHHHHHH.

So, in order to curb this current craving, I decided to make
CARROT CAKE! THE TASTE IS HEAVENLY DELISHHHHHH.

Sebab masa lepak dengan Ibu dekat Secret Recipe, carrot brownies tu macam sedap tapi tak rasa nak beli. Last2 order Chocolate Indulgence je.
The love of my life

Mungkin korang rasa selera aku ni takde lah luar biasa sangat pun, biasa-biasa je kot. But you guys have to know that all of this time I only eat moderately (somehow I skip rice) because I gain weight easily (walaupun sesekali tertidur lepas makan nasi) if I don't control my daily intake. I need to get back in shape. For the time being, I'm different from what I used to be, most likely in the state of "I want to eat them all so bad"

Punca dia, I'm in the time of the month.
Well, women.


Comments

Popular posts from this blog

Backpacking in Penang 2016 | #4CrackheadsInPenang Day 1

Backpacking in Penang 2016 | #4CrackheadsInPenang Day 2

Backpacking in Penang 2016 | #4CrackheadsInPenang Day 3