Iftar with crackheads

Awak tahu apa dah jadi dengan Malaysia sekarang? Tetiba PM kesayangan semua reshuffle cabinet, 9 orang jadi timbalan menteri dan 6 orang digugurkan. Including our former deputy prime minister.
OMG motip sangat aku citer pasal politik malaysia. Wow, just wow.

Sekarang meh akak nak citer pasal akak iftar dengan crackheads. Member paling gila di seantero dunia. I haven't found any of you guys in my campus with such behavior. I bet siapa yang kawan dengan kitorang akan give up kot. Tak tahan selalu kena bahan dan nganjing rasanya.
Apis invited Danial, Pika and me to have iftar together since there were not so much update about him as he shut himself from the world and went to Jengkalifornia to pursue his studies. Kitorang bertiga macam excited lah jugak sebab dah lama tak jumpa mamat ni.


Initially somebody want to go Setia City Mall because of its greenly park so we could spend our evening with outdoor activity like playing giant balloon. And we may have our iftar at Seoul Garden.
BUT, the weather seemed bad at that moment and we afraid we can't reach there due to traffic jam, so we headed to The Curve. Well, that's my first time to be there. Katanya banyak gila tempat makan kat sana. Call Seoul Garden OU dah fully booked. Mampus, macam mana nak bbq ni, kata nak makan steamboat bagai. Well, the purpose to hangout together just to eat and have a nice lepak. Johnny pun full house. Walk in Pak John Steamboat pun dah penuh. Aku dah suruh mamat dua ekor ni book a few days before tapi memasing buat tak gheti. Nasib baik aku tak meletup ke apa, sebab rambang mata tengok booth kecik2 buat sale raya ahahahaha.

Penat tawaf satu mall tu, google punya google, kitorang decide utk makan kat Fish and Co One Utama. NASIB BAIK ADA LAGI KOSONG. Cuma kena walk in untuk buat reservation. Maka, weols pun rushing to OU.
After buat reservation, kitorang nak pergi main batting dekat upper roof OU. 15 biji bola dengan harga RM5. Kau bawak student card, RM4. Aku ingat mahal hanat main benda ni.




Memasing masih energetic, hyper dan bergaya kata ko.

Bila dah dekat pukul 6, free and easy la kononnya masuk kedai tu kedai ni. Memasing energy drained gila. Aku sendiri konpius aku penat berjalan dalam mall tu ke atau penat gelak dengan dorang ni. Semua membesar dengan perangai tak berubah dari sekolah lagi dengan lawak bodoh masing2. Kitorang jenjalan pun bukan nak shopping bagai. Last-last melepek nak tunggu buka puasa dekat bangku depan Pull & Bear hahaha. We were in the state of glucose has been used up and glycogen took part their role. Muka memasing priceless habis.

Alhamdulillah, lepas maghrib dapat jugak iftar dekat restoran. Kalau tak dapat reserve, aku memang nak beli kat bazar ramadhan pastu makan kat tengah2 stage OU tu.
Ni first time aku makan dekat Fish and Co. Portion untuk individu banyak jugak, makan dua orang pun boleh. Jenuh aku habiskan, sangat berbaloi dengan harganya.
 Muka bahagia dapat makanan!
Ada hikmah jugak tak dapat makan dekat Seoul Garden. Environment dekat OU tak best lagi2 berpusu2 orang nak ambik makanan, tak macam dekat Ioi City yang jauh lagi selesa.

Disebabkan memasing tak nak balik rumah lagi, kitorang meronggeng ke Putrajaya. Lepak dekat jambatan macam orang lifeless, maka aku pun suggest pergi Chemistry Cafe dekat Bangi Sentral yang pada hari tu tutup pukul 1 pagi.
 Same concept with Chemistry Cafe in Shah Alam. So in love with the ambiance.

Aku dah janji dengan diri aku tak nak jejak lagi cafe ni tapi ok this will be the last lah haha. Dah habis lepak, hantar si Apis dekat rumah dia dan aku sampai rumah dekat pukul 1 pagi jugaklah.



 Tu paling lewat aku pernah sampai rumah hahaha.

After all, it was the best memory ever with my boisss. And we're looking to lepak together soon!


Comments

Popular posts from this blog

Backpacking in Penang 2016 | #4CrackheadsInPenang Day 1

Backpacking in Penang 2016 | #4CrackheadsInPenang Day 2

Backpacking in Penang 2016 | #4CrackheadsInPenang Day 3