#88

I've been surrounded with super annoying friends, alhamdulillah for that. Haha
Because of that, my life is indeed amaaaazing.

Hm. I should not let myself swayed with this kind of thought.
Sama ada aku yang tak pernah perasan.
Atau aku yang tak ada perasaan.
Like I said before, it ain't easy to let somebody in, for me lah.
Tak tahu lah engkorang macam mana.



Aku sendiri pun tak clear lagi benda-benda macam ni. Payahnya menjadi seorang Hafizah.

Dah 21 kot, bila entahnya. Perjalanan masih panjang lagi. There are too much things need to be focus on. Kadang-kadang tak paham jugak, kenapa most of kawan aku semua tak sabar betul nak kahwin. Isu kahwin ni best bawak berbincang bila kau dah ada seseorang. Gituhhh. Aku malas nak ambik port, walaupun aku yang saja cetuskan soal kahwin. Nak tengok macam mana pattern perbualan orang pasal kahwin. Dulu kan masa tengah lecture Maths yang maha bosan, kawan aku pernah ajak kahwin. Bukan kahwin dengan aku lah, sebab yang mengajaknya tu perempuan hadoiii tak koserrrr haku. Nampak tak tahap bosan kuliah tu sampai kitorang rasa macam nak kahwin. Hahahahaha.

Kita hidup di zaman semua benda nak tunjuk dekat media sosial. Especially dengan kononnya life partner-to-be yang over gila padahal kita pun tak tahu sejauh mana hubungan itu bakal berakhir.
Di jinjang pelamin mungkin?
Setakat buat stok calon isteri/suami?
Acah sweet supaya dapat jealouskan ex memasing?
Ku sangkakan panas ke petang, rupanya hujan di tengahari?

Suatu hari nanti, kalau aku ada somebody that will eventually mine, I don't want to tell to the world.
For the time being, that Mister is not exist yet. Tahu tahu je nanti nak bertunang. Takpun tetiba kawan2 aku dapat jemputan. Baru seprais. Hikhik.
Tahu tak tanggungjawab lepas kahwin lagi besar dan berat? Kau kena didik anak kau, merangkap generasi sendiri. Kemon, kau muda lagi kot. It's time to live your life to the fullest mayn.
Ke sebab aku ni spesis lone ranger bagi statement macam ni? Kah!

Entah lah. There are so many things keep on lingering my mind. I'm still a student, in the state of unpredictable future  hence I have to work more!

Aku pun tak nak letak harapan tinggi.
Kalau ada jodoh, ada lah kan.
Sama ada jodoh untuk hidup bersama,
atau jodoh hanya sebagai seorang kawan baik,
Atau jodoh masing2 hanya dengan mati.

Maka, sila akur dengan ketentuan.

Miracles won't happen everytime, but it will happen on unexpected time.
Sesungguhnya yang buruk itu datang daripada diri sendiri, yang baik itu datangnya daripada Pencipta yang agung.
May this friendship bond grow stronger.
Whatever it is, I'll always be there for your endless support, alright? #youknowwhoyouare


Comments

Popular posts from this blog

Backpacking in Penang 2016 | #4CrackheadsInPenang Day 1

Backpacking in Penang 2016 | #4CrackheadsInPenang Day 2

Backpacking in Penang 2016 | #4CrackheadsInPenang Day 3