Please, let me


We met for a reason, either you're a blessing or a lesson.

Aku tekad untuk melepaskan bukan hak aku, bukan milik aku.
Cuba untuk tidak meletakkan harapan yang tinggi pada mulanya, sebab aku belajar dari kesilapan lepas.
Terima kasih Allah kerana berikan aku kesedaran ini. I feel myself at ease.
Terima kasih Allah, kerana aku langsung tak jatuhkan setitik air mata walaupun sakit hati.
Dan aku masih lagi mampu ketawa tak ingat dunia, masih lagi menjadi diri sendiri.
Terima kasih atas kekuatan ini. Terima kasih DS dan SA untuk kata-kata semangat korang yang hebat. Semoga Allah memberkati hangpa.

Jujur aku cakap, aku langsung tak rasa heartbroken, frust menonggeng bagai sebab aku dah tekad.
I decided to go away from your life, forever. Ini yang terbaik buat kita.
I don't want both of us suffers on something that we also don't know the exact reason.
You deserve someone who deserve you more and absolutely better than me. We, are likely deserve to be friends, not more than that. Lepas apa yang terjadi, dia cuba untuk kembali. Tapi bagi aku cukuplah. Cukup untuk kau sesal atas kesilapan itu. Tak besar pun, cuma aku penat. Aku ada banyak komitmen lain.

Hm, komitmen.

Aku angkat bendera putih, biarkan aku yang undur diri. There's nothing to be regret about, alright?
Only one thing that makes me feel relieve bcs he said this to me, I am trying to change him better than before which he appreciate so much.
Yelah, sebab kita ni hidup untuk saling mengingatkan.



  Behind me, they are my prior commitment. Whoopsie my eyebag -,-

For the time being, I'm focusing on what really matters on me. I don't want to be lifeless, just because of love, you're suffering, you lost yourself. I don't want to be like that. Useless. I want to live my life to the fullest. Sejak kawan aku, Hanani Zaharin pergi menghadap Ilahi, walaupun arwah tak rapat dengan aku, I could feel the lost. Sedih sangat. Aku selalu gurau-gurau dengan dia masa perhimpunan pagi. Gosip pasal drama korea bagai lagi-lagi pasal Infinite. Aku tahu dia sakit, dan dia tak pernah tunjuk dia sakit jantung berlubang masa tu. Tak ramai tahu dia menderita. I really envied her at that time, because she performed very excellent in her academics. Dia pergi tatkala Allah uji dia dengan ketumbuhan dekat otak, vessel dekat otak dia pecah dan berlaku internal bleeding. Harapan untuk hidup tipis. Biarlah dia pergi dengan tenang, dia dah menanggung banyak derita. Damailah kamu di sana ya Nani. Kita jumpa dekat sana nanti, insha Allah.

Sejak itu, aku banyak fikir pasal hidup aku. Entah, aku rasa hidup aku tak lama. Bila-bila je Allah akan panggil aku.  I choose to be happy instead of being sad for nothing. I HAVE TO APPRECIATE EVERYTHING, EVERY SECOND OF MY LIFE. Hambik kau capslock. Before I die, I need to make my wishlist come true first insha Allah.

Aku ni masih lagi bertatih, hanya seorang insan yang lemah yang masih lagi mengharap redha dan keberkatan hidup dari Dia.


Comments

Popular posts from this blog

Backpacking in Penang 2016 | #4CrackheadsInPenang Day 1

Backpacking in Penang 2016 | #4CrackheadsInPenang Day 2

Backpacking in Penang 2016 | #4CrackheadsInPenang Day 3