12 May 2013

#57

Assalamualaikum

*click on the photo* Ph by me


Ada suatu ketika tu, kawan aku down gila pasal result test dia.
Aku sebagai kawan, menyedari hakikat supaya hidup ni mestilah saling bantu-membantu bagai aur dengan tebing (trimas kepada pendidikan sivik dan kewarganegaraan) berikan kata-kata semangat supaya 'she can make us laugh like back then'.
Lagi2 kitorang ni tinggal kat hostel, jauh dari mak bapak. Maka sokongan dari orang sekeliling itu sangat perlu mueheheheheh.

"Kau ni positif sangat ah"

"Hm?" *kening aku terjongket macam Ziana Zain*

Untuk tempoh 2 tahun ni sejak lepas SPM, memang tempoh aku rasa sangat mencabar.
Tercabar, mencabar dan dicabar.
Dari situ aku kenal kehidupan. The real life is. Sebab kat sekolah dulu main balun je, most of the time imma person just go into the flow. :)
Allah choose me instead of my friends to went through all the yeah, 'drama'.
Dia kurniakan aku benda yang aku langsung tak expect.
Bila aku cuba tolak, Dia suruh aku menerima secara paksa eventho for my own good.
I kena tawakal dan redhooo, sebab it's include in His plan.

And yeah, aku kenal siapa kawan siapa lawan.
Aku tahu siapa padi, siapa lalang.
Aku kenal siapa yang suka pandang jelik lagi pelik dengan budak matrik pdt dan orang yang ada karekter macam tu, maka selamat tinggal Romeo.
Aku cuba pekakkan telinga dengan segala cakap2 orang yang entah hape hape
I'm tired with those people who always have high expectation on me. Yang ni paling tak menahan.
Sumpah aku penat!

If I'd give up on what I've through all this time, frankly speaking I won't live right now.
I won't be here. You don't know how I face my hard time, and you can simply throw away all the bullshit to me. Ugh, screw that.

Aku pun manusia biasa gak. Ada masa-masanya aku down gila infiniti dan aku cuba sedaya upaya untuk ber fikir positif supaya tidak hilang pertimbangan.
I supposed to be more realistic instead of bragging the past, throw anything on the floor as seen on tv and crying like a child.
Walaupun kadang2 aku ni nampak macam selalu fikir negatif argh stress ai (tengok pada situasi, sebagai langkah berjaga2 kononnya hape aku merepek nihhh) tapi jauh di sudut hati, hanya Allah je yang tahu.
Mungkin apa yang kau lalui sekarang ni, who knows you will get the benefit itself in the future?
B I N G O !

So, stay positive and chill, everything will be at ease, in shaa Allah.
Sebab sikap positif ni aku masih berupaya memberikan kata-kata yang maha semangat (pergh) dekat kawan aku tu.
At least I can see her smile, again.

p/s : Still in a looooooong journey


No comments: