I Wish

Now listening to One Direction - Up All Night. Aku tahu sekarang ramai gila minat 1D. Everyone is talking about them. Gila dengan Zayn Malik. Sorry, I'm not so into 1D. Cuma lagu diorang best, no doubt (Y) Tahu tahu jelah lagu US sekarang pun banyak macam haram je kan.
Well, here's UK!! 1D, the next Westlife? Nononono. Haha. Adele, FTP and Owl City still the best kay? HAHA.
Adele and her 2012 Grammy Awards. picture courtesy of here

Semalam, ibu marah aku. Bukan marah kena cubit bagai, cuma menegur. Okay, to be exact, personal matter lah kot? Mula-mula wa tak gentar ibu marah, relaks je sebab terang2 memang salah aku so aku biarkan jelah. Heh. Masa ibu marah marah tu, tetiba pulak terpacul pasal kahwin. Kahwin? Ibuuuu perlu ke cakap pasal kahwin? Its just like, aku budak2 lagi. 18 is consider as budak2?
Wake up Pija, 18 isn't budak2 lagi ok? You are now as a teenager. 2 years later you'll be reach into adulthood. SEE?

Kadang2 aku susah nak terima hakikat yang aku dah besar, tengah buat kerja sambilan sementara tunggu result SPM, lepas itu insya Allah masuk uni, belajar, kerja, capai cita2 yang menggunung tinggi, 25 tahun macam tu dah  kahwin. Kejap je kan? Sila percaya.
Things now keep changing. And I grew up. Somehow, I have to accept the change. I'm not a high school student anymore. I have to be more matured. I have to deal with certain things that keep bothering me with patience. Hakikat tetap hakikat. Aku bukan budak2 hingusan lagi. Hingus tu masih ada sebab aku ada sinus problem, nama Melayunya resdung. Tak suka betul. -___-

Aku kena terima hakikat 7 atau 8 tahun nanti aku akan berkahwin. Pasangan hidup? Siapa? Hey hey benda2 macam tu lambat lagi ok lambat lagi toksah pening kepala nak fikir. Belajar dulu, balas segala budi ibu dan ayah, itu lagi penting. Tapi, macam mana kalau aku tersungkur satu hari nanti? Macam mana kalau jika ditakdirkan Allah aku tak dapat realisasikan apa yang aku idamkan? Atau Allah menghalang aku untuk lakukan apa yang aku inginkan dengan penuh hikmah? Are you ready to face it?

Permudahkan segala urusanku, Ya Allah.

Aku dah besar dan boleh kejar impian aku mulai sekarang walaupun sehingga ke Korea sana. I'll fight for my dreams. Aku teringin nak ke sana bukan terpengaruh dengan drama Korea jauh sekali nak jumpa Infinite, tapi entahlah. Tak, sebenarnya aku suka travelling itu aje hahaha. Eh gelak kau jah tetiba tak lawak pun.

Ini bukan Adele. Ini si manis bertahi lalat, Hafizah namanya --" *lempang diri sendiri laju laju

Comments

Popular posts from this blog

Backpacking in Penang 2016 | #4CrackheadsInPenang Day 1

Backpacking in Penang 2016 | #4CrackheadsInPenang Day 2

Backpacking in Penang 2016 | #4CrackheadsInPenang Day 3