08 January 2012

#14- Entri mengamuk sakan.

Salam and Hi.
Aku macam terlupa pulak yang aku ada blog sejak dah kerja ni HAHAHAHA.


Just got back from work, merempit from Czip Lee to my house alone. 6 hari berturut-turut, pergi kerja je aku merempit sorang-sorang. Ayah berkorban masa setiap malam dengan motor RXZ dia semata-mata temankan aku balik rumah.  Lepas punch card, aku dapat text dari ibu yang ayah suruh balik rumah sorang-sorang. I challenged myself and arrived home safely, Alhamdulillah.
This is what I found after clearing the messy bookshelf :D. I wanna learn Mandarin! Macam pakcik aku. Best apa dengar customer speaking in Mandarin.
Aku nak share cerita sikit setelah 6 hari kerja kan.
That OLD BALD MAN came for the THIRD TIME to buy his son’s books. Setakat ni customer paling menyampah dan rasa nak hempuk buku buku dekat kedai tu adalah dia. Cruel much?
That old bald man is so demanding and he can't even understand what we were saying actually Dia cakap aku tak faham apa yang dia tanya in English. What da hell man? Macam lah aku LOSER gila tak faham apa yang dia tanya. Dia nak booklist smk jalan reko that never exist in Czip Lee, so I said the booklist isn’t here. Then he complained to other staff which is just next to me by saying “See, she can’t understand what I’m saying” 

Sumpah aku rasa nak botakkan kepala dia juga time tu. Pissed off -,-

Thiru! (one of the staff there). Please explain to him!!!”
Lepas tu aku pergi layan orang lain. Buang masa bertekak dengan orang macam tu.Kononnya customer always right? But in certain things, I won't agree much. Sorry to say this, I get easily lost respect to older people who’re so annoying, like him.
Lagi satu,

Benda macam ni aku dah lali kot? Dah la aku ni penat, dengar pulak mak bapak bising2, lagi bertambah penat. Kau bayangkan bapak boleh cakap macam ni dekat anak anak dia sebab beli buku banyak sangat,
“Haihh nasib baiklah ayah tak kahwin lagi satu”
Kejam bunyinya pakcik, tak lawak pun okeh? Aku terdiam kot masa tu. Aku syak ayah diorang mesti dah ada orang lain. Opss, tak pun ayah dia cuba nak melawak dengan aku tapi tak lawak pun sebenarnya.-,- Tak faham betul dengan mak bapak zaman sekarang ni o.O

A good environment at my workplace but still, CCTV always misunderstood us just because we always laugh and did not working properly. Wtffff? Tehel? Aku penat susun buku dekat bookshelf macam Tsunami baru melanda kau nak cakap macam tu pulak. Hmm, lagipun aku belum kenal lagi bos dan adik dia tu macam mana, so I just go with the flow. Ada yang kata bos tu baik. Sekali marah, dekat 2 hari baru elok. Entahlah. As long as I do my work properly, I can't say anything. But for his brothaa, you just don't have to sit down and observe us from a distance. Just come and join us, so you'll know what happen. Don't simply accused us bruhhh.
Chill ah.

2 comments:

pika azan said...

bhahahahah !! nyampah uhh ==' yg pasal bapak tu pulak tak leh blar .. hmmmm ... cian ank dia ...

Fizah Mohd Ali said...

Tulah pasal. anak jadi mangsa. -,-