Leave it, move on peeps

Umum sudah sedia maklum bahawa 2011 yang sarat dengan memori suka dan duka sudah tiba ke lpenghujungnya. Wah kau kemain lagi, dah lama tak buat ayat karangan BM sejak menjadi lepasan SPM terhormat ni haha. Okay, overall 2011 gives me the best memories, like years before. Kenapa? Yelah, final year of high school kan? Awesome classmates, good teachers, coolio people. Kawan kawan yang gempak lagi bergaya mengisi hari hariku di sekolah. Oh ya, impian untuk memiliki dslr dan handphone Android pun tercapai jua akhirnya, Alhamdulillah. Apa lagi ya?

Let me introduce you. This is ma sis, Ain Sofea! *applause


To be exact, 2011 had taught me to become a strong person in the future. Aku SPM tahun ni, tipulah aku kalau aku cakap belajar tak tension. Lagipun bukan tension belajar je, dengan pe'el orang lagi yang entah hape hape. Entah aku pun tak tahu kenapa aku tak explode bila dah simpan lama lama? Yelah, orang buat aku macam-macam, aku watlek watpeace je kan. Haha

Aku tak layan sangat perasaan tu sebab aku tahu aku nak SPM cepat-cepat, malas nak layan drama yang tak berpengarah ni. Walaupun banyak kali aku terjelupuk dekat tanah macam nangka busuk sekalipun, sepasang kaki yang dimiliki ini masih mampu berdiri. Aku tak pernah rasa nak balas dendam ke apa, sebab SABAR itu meruntuhkan tembok ego yang wujud dalam diri manusia. Tak gitu?

Aku tulis ni pun sebab aku teringat. -,-  Aku pasti kau orang pun ada kisah yang tak ingin kau orang hadapi, cuma kau kena belajar terima hakikat. Learn to adapt situation, let bygone be bygone. Aku cuma berharap dia tak buat benda yang sama dekat orang lain lah. Tak baik oh.


2012 REVO

-Driving license. Motor dah ada. Kereta tak lama lagi.
- Have a good relationship with Allah. Amin.
-Be a better muslimah
-Success in everything.
-Living successfully with screwed up people
 -Mendapat tempat di universiti tempatan mahupun di luar negara. Amboi.
-Brush up my vocab by reading a lot of English novel. 
 -Belajar buat kek dan pastri.
-Kumpul duit banyak2. 2011 tahun gemilang mengumpul duit. Sangat2 puas hati.
Harap harap sikap berjimat cermat berterusan.
-Backpacking. OH NI SERIUS BEST. Adventure sikit.
-Forever 21, Roxy, Cotton On, UNIQLO, please wait for me kayhh haha.
-Berada di concert kpop celebs. Oh ye, Infinite, bila kau orang nak datang Malaysia? *ni serius aku kena kaya dulu baru boleh pergi HAHA
-Jumpa L Infinite *ni tak tahulah tercapai ke tak haha.
-Mr. Simple. Eh, Mr. Right. Yang ni memang susah nak dapat antara banyak2 kat atas tu.Tapi lambat lagi lah? HAHAH.

If one of the wish is granted on my birthday, Alhamdulillah. Haha. Manalah tahu aku tengah gigih bekerja tetiba terserempak dengan Yong Hwa dekat Czip Lee masa birthday nanti?  
TAKKAN TERJADI DAH-KAU-START-MEREPEK-KBAI.
nyampah. --"

Comments

Popular posts from this blog

Backpacking in Penang 2016 | #4CrackheadsInPenang Day 1

Backpacking in Penang 2016 | #4CrackheadsInPenang Day 2

Backpacking in Penang 2016 | #4CrackheadsInPenang Day 3